Hur tecknar jag autogiro?

Uppdaterad:

Det enklaste sättet att teckna autogiro är genom din internetbank. Ange Ellevio AB som mottagare, alternativt bankgiro 5552-2635. Du hittar information och instruktion om hur du gör här. När du är inloggad på din bank kan det stå att du ska ange betalarnummer, det är ditt kundnummer hos oss på Ellevio. Ditt kundnummer hittar du på din faktura eller på Mina sidor.

Du kan även anmäla autogiro via Mina sidor, för att kunna anmäla konto för autogiro krävs att du har loggat in via BankID samt att kontot tillhör den person som står på avtalet hos oss.

När du har anmält dig till autogiro kommer du ändå att få en faktura från oss, den är avsedd som underlag och avisering. Du kan välja att få den via e-post, det anmäler du enklast via Mina sidor.

Vi på Ellevio har inte möjlighet att skicka ut en separat bekräftelse när ditt autogiro är registrerat och klart. Om du är inloggad på internetbanken går du in under företag du godkänt för autogiro. Under status står det "Godkänt", då vet du att ditt autogiro är registrerat och klart. Om det står "Anmälan under behandling" är ditt autogiro ännu inte registrerat hos oss. Vi ber dig även vara uppmärksam på din faktura, om det står "Att betala, dras via autogiro den (datum)" är ditt autogiro registrerat och klart.

Om du inte har tillgång till internetbank, eller om någon annan än den som står på avtalet ska stå för autogirot, behöver du skriva ut en blankett som fylls i och postas in till oss, blanketten hittar du här.

Företagskunder behöver ansöka om autogiro genom att fylla i en autogiroansökan och skicka in till oss för registrering. 



Hittar ni inte vad ni söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?