Var kan jag få information om strömavbrottet?

Uppdaterad:

Om du har ett pågående strömavbrott kan du kontrollera om det redan är felanmält, det ser du på vår avbrottskarta.

Om strömavbrottet inte redan är anmält kan du göra detta via avbrottskartan genom att klicka på den blå knappen "Anmäl strömavbrott" under "Syns inte ditt avbrott i kartan?" eller genom att ringa till Felanmälan på telefon 0771-53 53 00 som har öppet dygnet runt. För att göra en felanmälan via webben krävs tillgång till BankID.

Om du vill få sms eller e-postmeddelande vid strömavbrott (både planerade och oplanerade) kan du anmäla dig till vår strömavbrottsinformation, det gör du enklast via Mina sidor eller Energikonto. Välj fliken Meddelande vid strömavbrott. Om du önskar strömavbrottsinformation för flera anläggningar gör du en registrering för varje anläggning.
Läs gärna även våra råd vid strömavbrott. 

Hittar ni inte vad ni söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?