Ellevio kundservice
Vad kan vi hjälpa dig med?
Avtal & Flytt
Ska du flytta eller har andra frågor om ditt avtal? Här hittar du dina svar.
- Hur tecknar jag elnätsavtal?
- Jag har flyttat in och har ingen el, hur sätter jag på den?
- Jag har gjort en flyttanmälan, hur vet jag att den är klar?
- Jag har köpt ett fritidshus, hur tecknar jag elnätsavtal?
- Var hittar jag knappen på elmätaren för att sätta på elen i min nya bostad?
- Varför har jag fått en bekräftelse från er med ett elnätsavtal?
- Ordnar föreningen eller fastighetsägaren elnätsavtalet?
- Jag ska flytta, hur gör jag med elen?
- Hur säger jag upp elnätsavtalet?
- Hur lång är uppsägningstiden?
- Kan jag flytta med elnätsavtalet?
- Vad händer om jag glömmer att säga upp mitt elnätsavtal?
- Vårt företag ska flytta, hur gör vi med elen?
- Jag ska flytta, kan ni skicka en blankett?
- Hur vet jag att mitt elnätsavtal är uppsagt?
- Jag har sagt upp mitt avtal men behöver ändra datum, går det?
- Kan jag påverka min elnätskostnad?
- Varför ska jag betala både fast och rörlig avgift för elnät?
- Varför betalar jag en elnätsavgift?
- Kan jag binda den rörliga elnätsavgiften?
- Hur sätts elnätspriset?
- Varför behöver jag betala en fast avgift fast jag inte använder någon el?
- Har ni rabatter för pensionärer och studenter?
- Kan jag få timpris hos er?
- Kan jag överlåta mitt elnätsavtal till någon annan?
- Jag har ändrat min folkbokföringsadress, behöver jag även kontakta er?
- Jag har flyttat och vill ändra min fakturaadress, hur gör jag?
- Varför måste jag ha två avtal för elen?
- Kan jag teckna elnätsavtal åt någon annan?
- Sägs mitt gamla avtal upp när jag tecknar ett nytt elnätsavtal?
- Kan jag ha fler än ett elnätsavtal?
- Varför ska jag ha ett elnätsavtal?
- Varför har jag fått en bekräftelse på att mitt elnätsavtal är uppsagt?
- Vi ska separera, hur gör vi med elnätsavtalet?
- Hur hanterar ni mina personuppgifter?
- Where can I find general terms and conditions in English?
- Varför har mitt förnamn ändrats?