Hur vet jag om ett strömavbrott beror på min anläggning?

Uppdaterad:

Kontrollera om avbrottet bara är i din bostad eller inte genom att se om det lyser i trapphuset eller hos grannen. Se sedan över dina säkringar och jordfelsbrytare. Om en säkring har gått ska du byta eller återställa säkringen och jordfelsbrytare.

Om inte bara du har strömlöst känner vi oftast till störningen och har satt igång att reparera felet. Du kan se och läsa mer om strömavbrottet på vår avbrottskarta och börja prenumerera på strömavbrottsinformation via sms. 

Är ditt strömavbrott inte registrerat på vår avbrottskarta kan du göra det via avbrottskartan genom att klicka på den blå knappen "Anmäl strömavbrott" under "Syns inte ditt avbrott i kartan?" eller genom att ringa till Felanmälan på telefon 020-44 11 00, de har öppet dygnet runt. För att göra en felanmälan via webben krävs tillgång till BankID.



Hittar du inte vad du söker?

Kontakta oss här

Hjälpte den här sidan dig?