Specialiserade rådgivare ska hjälpa Ellevios företagskunder

Nytt från Ellevio

Under två år har Ellevios kundservicepartner Releasy jobbat hårt med att sätta upp vår nya kundservice. Det har varit en omfattande och intensiv upplärning av nya medarbetare som möter våra kunder. Nu är vi redo att ta nästa steg och etablerar en renodlad företagskundservice för att ge våra kunder det stöd de behöver, när de behöver det.

Ellevios samarbetspartner inom kundservicetjänster är, sedan två år tillbaka, Borlängebaserade Releasy. För Ellevios räkning arbetar nu cirka 80 personer inom Releasy med att ta emot alla samtal, mejl samt inkommande ärenden via sociala medier. Inom kort kommer vi också erbjuda chatt. 

– Releasy arbetar fokuserat med att vara en del av den enormt snabba utveckling som finns inom digitala lösningar. Det handlar om allt från AI-baserade talsvar till statistiksystem, vilket gör det enklare för oss att bland annat ta proaktiva beslut för att underlätta för våra kunder. Tack vare effektiva arbetssätt har vi idag möjligheten att möta en energibransch i förändring. Vi kraftsamlar med målet att våra kunder ska uppleva en hög grad av service, säger Fredrik Lejonqvist, ansvarig för små och medelstora företag på Ellevio.

Kunniga rådgivare

I Ellevios strävan att ge rådgivarna inom kundservice så stor chans som möjligt att ta till sig hela kunskapsområdet från start valde vi att inte särskilja företag- eller privatkund vid inkommande samtal/ärenden.

– Vi förstår att vår bransch inte är den lättaste och skiljer sig en hel del från andra när det gäller kundservice. Genom att arbeta på det här sättet, det vill säga att alla rådgivare fick samtal från både privat- och företagskunder, har de fått möjlighet att lära sig maximalt om Ellevios samtliga kunder. Det har bidragit till en gedigen och grundläggande kunskap samt skapat förutsättningar för rådgivare att specialisera sig, säger Barbro Ronnedahl, kundservicechef på Ellevio.

Redo för nästa steg 

Under hösten 2023 var det då ett naturligt steg för Ellevio att erbjuda en renodlad företagskundservice. Specialistgruppen, som består av 18 rådgivare, ska hantera alla förekommande frågor från våra företagskunder i samtliga kanaler.

– I och med högre elpriser och ett stort fokus på energiomställningen får vi nya och komplexa frågor – våra företagskunder efterfrågar helt enkelt en djupare kompetens inom dessa områden. Vår förhoppning är att beslutet om att dedicera en specialistgrupp, för att ta hand om företagskunder, ska märkas i mötet med oss, säger Fredrik Lejonqvist.

Kontakta kundservice

  • Telefonummer: 0771-53 53 00
  • Öppettider: Helgfria vardagar kl.08.00–17.00
  • Kontaktforumlär

     

Sidan uppdaterad 5 december 2023

Hjälpte den här sidan dig?